Zagraj w NeMO-Net i pomóż NASA stworzyć globalną mapę raf koralowych

16 kwietnia 2020, 05:59

NASA stworzyła grę, która nam zapewni rozrywkę, a naukowcom pomoże w stworzeniu mapy raf koralowych na całym świecie i w lepszym zrozumieniu tych ekosystemów. Gra NeMO-Net polega na identyfikowaniu i klasyfikowaniu korali na podstawie dostarczanych przez NASA obrazów 3D. Jednocześnie przemierzamy oceany na pokładzie własnej łodzi badawczej, Nautilus.



© Ed Fladung

Zepsuty mózg gracza

27 grudnia 2007, 23:59

Co pewien czas publikowane są badania dowodzące negatywnego wpływu gier wideo na przeróżne aspekty naszego życia - zwykle poszukuje się w nich związków między dużą dawką przemocy a wzrostem agresji wśród młodzieży. Tym razem doktor Chou Yuan-hua z wydziału psychiatrii w Taipei Veterans General Hospital donosi, że gracze mogą uszkodzić sobie mózg.


Wyznaczono datę premiery... Duke Nukem Forever

21 stycznia 2011, 17:19

Trudno w to uwierzyć, ale oficjalnie ogłoszono datę premiery gry Duke Nukem Forever. Ma ona zadebiutować w amerykańskich sklepach 3 maja. Trzy dni później kupić ją będzie można na całym świecie.


Gry on-line poprawiają dobrostan psychiczny. To szczególnie ważne w czasie lockdownu

23 listopada 2020, 11:48

Profesor Andrew Przybylski z University of Oxford przeprowadził wraz ze swoim zespołem badania, z których wynika, że korzystanie z gier on-line jest pozytywnie skorelowane z dobrostanem grających. To zaskakujące odkrycie wskazuje, że interakcje społeczne do jakich dochodzi podczas gry w sieci z innymi osobami wywierają korzystny wpływ na nasze zdrowie


Twarz w ruchu łatwiej zinterpretować

30 grudnia 2009, 09:47

Naukowcy z Instytutu Cybernetyki Biologicznej Maxa Plancka w Tybindze odkryli, że ludzie lepiej rozpoznają/klasyfikują emocje z twarzy poruszających się, np. na filmie, niż uwiecznionych na zdjęciach, czyli statycznych. By zaistniała taka dynamiczna przewaga, sekwencja wideo musi trwać przynajmniej 100 milisekund (Journal of Vision).


Świadomość nie zwiększa spostrzegawczości

12 lipca 2010, 12:09

Ludzie, którzy wiedzą, że może się wydarzyć coś nietypowego, wcale nie są lepsi, a czasem bywają wręcz gorsi w zauważaniu innych nieoczekiwanych zdarzeń od osób nieprzygotowanych na tę okoliczność.


Atrakcyjna treść poprawia jakość

13 sierpnia 2010, 08:24

Jeśli ludziom podoba się to, co oglądają, z mniejszym prawdopodobieństwem zauważają różnice w jakości filmu w Internecie czy klipu odtwarzanego na komórce. W ten sposób interesującemu, ale śnieżącemu nagraniu przypisana zostanie lepsza jakość niż wielu lepszym pod względem parametrów technicznych, ale nudniejszym filmom (Human Factors).


Odnośniki nie naruszają praw autorskich

6 sierpnia 2012, 16:20

Federalny Sąd Apelacyjny dla Siódmego Okręgu uznał, że ani linkowanie do materiału wideo, ani jego osadzenie na witrynie internetowej nie stanowią naruszenia praw autorskich. Nie mogą też zostać uznane za pomoc przy naruszeniu.


Na polowaniu z pingwinami Adeli

22 stycznia 2013, 11:18

Japońscy naukowcy jako pierwsi poznali szczegóły technik łowieckich pingwinów Adeli (Pygoscelis adeliae). Wykorzystali m.in. kamery wideo i przyspieszeniomierze, przymocowane do swobodnie pływających ptaków.


Zagrożenie wolności?

19 października 2006, 09:45

Unia Europejska stara się zatwierdzić zapis, który miałby zakazać internautom publikowania na stronach WWW różnych form wideo - decyzja ta może oznaczać zagrożenie wolności Sieci.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy